Com fer un vídeo per les xarxes socials sense ser professional
T’agradaria fer vídeos i no saps ni per on començar? Et fa vergonya? Tens una entrevista i et demanen un vídeo-currículum? Veus al LinkedIn professionals que difonen els seus vídeos i creus que és una bona idea? Doncs crec que necessites un llibre bàsic, breu i amb els conceptes més importants.
#Helpeditorsrecomanació 👇
Juan José Boté acaba de treure un llibre: Vídeo para redes sociales. Guia de iniciación en la publicación y difusión, publicat per l’Editorial UOC dins la col·lecció El profesional de la información
Quin tipus de llibre és?
És una guia pràctica, breu però que conté tots els elements imprescindibles per gravar vídeos i difondre’ls per les xarxes socials.
A qui va adreçat?
Va adreçat a persones que no són professionals, amb pocs recursos però amb ganes d’explorar la comunicació digital amb contingut audiovisual.
Amb quin contingut? Com #Helpeditors està preparant un vídeo promocional a partir d’aquest llibre?
- Una bona planificació és clau. Per a fer aquest vídeo-post, m’he llegit aquest llibre que referencio, he anotat les idees principals i he escrit un post per ordenar els conceptes.
- Xarxes socials/plataformes. He pensat que el difondria per Instagram i per LinkedIn i que el penjaria al Canal Youtube. I tal com explica l’autor, cal fer-ho en vertical i horitzontal i fer una foto per la miniatura.
- Recursos. Tecnologia necessària: a) Telèfon mòbil amb memòria suficient. b) Un micro. Ja he après que el so és imprescindible.
- Localització: Un lloc amb silenci i amb llum natural.
- Gravació i postproducció: L’enquadrament. Una petita mania d’editor és que no suporto les imatges amb el cap tallat.
- Publicació del vídeo. El publicaré al meu Canal youtube: #HelpeditorsTV. I com explica el llibre les metadades són molt importants pel posicionament, així com les etiquetes i les targetes. Ah! I el Canva és l’eina gratuïta ideal per a fer miniatures dels vídeos.
Juanjo Boté comença el llibre: “Mama, quiero ser youtuber”. En el meu cas seria:
“Mare, vull ser presentadora de telenotícies.”
A Instagram:
Al Youtube: #HelpeditorsTV
#videossocialmedia #maiestard #donescomunicadores

Foto que em van fer per la miniatura del Canal Youtube
Moltes gràcies Juanjo Boté per la confiança, per ser tan bon professor i sobretot de saber treure el millor de cada alumne.
Una abraçada des de #Helpeditors
[…] El blog helpeditors […]
Hola Anna, moltes gràcies per la presentació i recomanació del meu llibre. Espero que les persones a les quals arribi aquest llibre, el trobin útil. Moltes de les coses que explico estan basades en l’experiència. Per tant, són receptes senzilles i fàcils d’aplicar.
A tu Juanjo, per explicar-ho tot tan fàcil i clar. Sempre m’ha agradat la teva frase: “fes-ho i a correr!” Sense les teves classes i aquest llibre no existiria #HelpeditorsTV 🙂